Дослідження дало змогу встановити, що фрагмент фарби є незвичайною сумішшю сильно змиленої олії з високим вмістом свинцю і церуситу (PbCO3) — білого пігменту. Але найдивовижнішим аспектом зразка було виявлення плюмбонакриту (Pb5 (CO3) 3O (OH) 2) — рідкісної сполуки, стабільної тільки в лужному середовищі.
Цей факт вказує на використання плюмбонакриту як частини палітри Леонардо да Вінчі. За припущенням дослідників, великий художник використовував цю речовину, щоб створити особливий вид фарби, додаючи порошок оксиду свинцю в олію. Ця фарба була густішою і швидко висихала, що дало йому змогу використовувати її як базовий шар для своїх творів, включно з Моною Лізою.
Дослідження також підказує, що цей рецепт міг бути переданий через століття, і голландський художник Рембрандт, імовірно, використовував подібний метод. Попередні дослідження знаходили сліди плюмбонакриту в його роботах.
Це відкриття має важливе значення як для світу мистецтва, так і для науки, адже воно розширює наше розуміння техніки живопису великих майстрів та їхній внесок у мистецтво і культуру людства. Сьогодні знаменитий портрет Мона Ліза зберігається в Луврі і продовжує викликати здивування та інтерес у дослідників і шанувальників мистецтва.
Новий журнал NV вже можна замовити за цим посиланням. У номері: три ексклюзивні інтерв’ю із інтелектуальними зірками Тимоті Снайдером, Енн Епплбаум і Френсісом Фукуямою та одне — із британським експрем’єром Борисом Джонсоном, це чотири погляди на війну, світ, Україну та її майбутнє. Серед матеріалів також — розповідь про найзухваліші операцій ГУР, Топ-50 вітчизняних брендів і Топ-30 світових виробників зброї. Авторські колонки Ярослава Грицака, Стівена Пайфера і Світлани Ройз